3 Mar 2011

Do'a tuk belahan jiwaku


DO’A TUK BELAHAN JIWAKU

Dengan menyebut asmaMU ya Allah yang Maha Kasih Sayang
Puji Syukurku atas segala nikmatMU untuk ku...
Telah kau berikan aku satu pendamping hidup yang senantiasa setia menjaga dan melindungiku..
Berjalan sejajar dengan ku...
Yang dengan cinta dan sayangnya mampu menghapus segala lara
Yang segala hidupnya diserahkan untuk menyayangiku....
Yang dengan cintanya padaMU mampu mengecup hatiku ketika ku berduka...
Ya Allah kumohon PadaMU...
Kini berilah ia kemudahan dalam melangkah ...
Berjuang mencari keridhoanMU...
Berjuang menjemput Rizky yang kau takdirkan untuknya
Berjuang untukku dengan cintanya padaMU
Ya Allah Maha pengabul doa
Terimalah berjuta doa dan harapku...
Balaslah segala keluhuran dan kesuburannya
Balaslah segala kebaikan juga amarahnya
Dengan cintaMU..
Ya Allah Sang Pemilik Hati...
Sampaikan sejuta cintaku padanya...
Dan sampaikan terima kasihku yang sangat untuknya...
karena telah bersedia menyatu dalam satu rasa...
Dengan segala macam kunci surga yang kau pilihkan untukku...
Ya Allah sampaikan salamku pada baginda Rasulloh..
Yang telah begitu banyak mengajarkan cinta dan kasih sayang....
Sungguh Engkau Maha Mengetahui segala isi hati....
Maka kabulkanlah doaku...

Ya Allah ,
Sekiranya suamiku ini adalah Pilihan Mu ,
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya.
Sekiranya suamiku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku di JalanMu, Karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya.
Sekiranya suamiku ini adalah calon penghuni SyurgaMU, Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu akan segala perintahnya. Sekiranya suamiku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya.
Sekiranya suamiku ini jodoh yang diRahmati olehMu, Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala sifatnya.
Sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan duniaMu, Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya.
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan Karuniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbaiki keadaanya
Sekiranya suamiku mencintai kesesatan, Mohon Pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari keterlenaanya.
Ya ALLAH Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku Kau juga yang Maha Mengampuni segala kehilafanku. Sekiranya aku salah berbuat keputusan, Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau Ridhoi
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku ingkar dan durhaka Berilah aku petunjukMu kearah RahmatMu
Ya Allah Yaa Rabb

Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah Isteri yang senantiasa berada dihati suaminya ...



Amin ya Robbal Alamin.....

1 comment:

  1. Widihhh..mangstabbb ruk..kujungi blog ku ruk..
    www.foodmagz.com...

    Cah ganteng-Adi Kirana

    ReplyDelete